Petycje kierowane do Komendanta Powiatowego Policji w Wieluniu
można składać:
- przesyłając na adres siedziby organu: Komenda Powiatowa Policji w Wieluniu ul. Warszawska 22a 98-300 Wieluń;
- w formie elektronicznej pod adres poczty elektronicznej: komendant@wielun.ld.policja.gov.pl.
Procedura rozpatrywania petycji w Policji realizowana jest w oparciu o przepisy prawa ujęte w następujących aktach normatywnych: artykuł 63 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej(Dz.U.. z 1997 roku Numer 78, pozycja 483), Ustawie o petycjach (Dz.U. z dnia 5 września 2014 roku ) oraz Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.. z 2013 roku pozycja 267 z późniejszymi zmianami).
W ujęciu ogólnym przedmiotem petycji może być: ustanowienia lub zmiany przepisów prawa, podjęcie decyzji lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji podmiotu rozpatrującego petycję.
O tym, czy pismo jest petycją, decyduje treść żądania, a nie jego forma zewnętrzna.
Petycja powinna zawierać: oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję; wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adresu do korespondencji; oznaczenie adresata petycji; wskazanie przedmiotu petycji.
Jeżeli złożona petycja nie spełnia wymogów określonych w artykuł 7 ustawy o petycjach, może pozostać bez rozpatrzenia lub zwrócona do jej uzupełnienia lub wyjaśnienia treści petycji.
Zgodnie z art. 8 ustawy o petycjach, treść złożonej petycji (skan) zostanie umieszczony na stronie internetowej organu BIP- zakładka Złożone petycje.
Złożenie petycji skierowanej do niewłaściwego organu będzie podlegało przekazaniu.
W przypadku kiedy wpłynie kolejna petycja, która była już przedmiotem wcześniejszego rozpatrzenia, a nie wnosi nowych faktów lub dowodów, pozostanie ona bez rozpatrzenia.
Przebieg postępowania w odpowiedzi na petycje będzie aktualizowany, a informacje będą zamieszczane na stronie internetowej.